Wednesday, February 3, 2010

CARA MENGHILANGKAN BOSAN

...Okeh...
...For this entry i'll gonna show you how to evade yourself from saying :

..."AKU BOSAN LA WEH"...

...Aku terpikir nak tulis entry ni sebab my housemates cam penah tanya, ape la yang aku buat 24hours ngadap laptop..Dorang cam lam 2,3jam je online da tak tau nak buat ape dah dengan internet ni...

...Meh sini aku nak cerita...
...Mula-mula sekali bila aku buka laptop di waktu pagi...

...Aku buka facebook...Aku usha la status orang kat home..Aku komen-komen la sket..Aku tengok kat event, kalau ada birthday orang yang aku kenal, aku wish la...

...Pastu tanpa menutup browser FB tu, aku buka lak MafiaWars kat new tab...
...Aku wat la jobs guna energy sampai habis..Semua-semua la..Sape yang main gak MafiaWars ni tau la...Dulu aku cam main gak Fishville ngan FarmVille..Skang da malas giler..Mafia Wars je aku main...

...Yang ni aku tak yah betau kot...
...Hakhak...
...Aku selalu lepak kat blog Jawa a.k.a USERMODE nieh...
...Coz dengar XFresh FM...
...Tak pun aku dengar lagu yang dia wat sendiri...
...Sedap gak...
...Siang selalu nye aku sorang-sorang je kat umah sebab housemate keje...
...So ape lagi...Buka sound kuat giler...Hakhak..Seronok...
...Die nieh pengomen n pembaca entri aku yang setia kot...Selalu tulis panjang-panjang...
...Ajin betul die...Thankz yer.. :)
...Sebagai hadiah i promote u kat sini yer...
...hakhak...

...Kalau da tak larat or bosan wat blog walking...
...Aku tengok la movie...
...Kat atas tu cite yang aku copy dari housemate aku...
...Tu cite omputih jer..Tak termasuk lagi drama korea ke or cite yang aku download sendiri...
...Nasib baik la hard disc lappy aku ni besar...Tak yah aku nak beli external hard disc dah...

...Kalau da bosan tengok movie...Aku tengok la plak anime...
...Aku download dari dattebayo...
...Bleach jer kot aku duk download..Tu pun aku baru je mengikuti..Baru episod 50...Sedangkan da release sampai episod 256 dah...

...Ape lagi kalau da download tu mesti la aku tengok...

...Kalau nak tau aku download movie dari mana...
...Kat website cina ni http://www.tom365.cc/ ...
...Ade banyak citer kat sini...Gambar dia lawa-lawa plak tu...

...Tapi kat wbsite cina tu kena download guna qvod player ni...
...Cam ada jugak orang cakap yang qvod ni boleh harm pc kita...
...Ada yang cakap ada virus trojan la...
...Tapi setakat ni aku cam okey je guna...
...Pakwe aku dulu pun dia guna player ni...dia la yang ajar aku...
...Kat list tu ada cite yang da complete download..Ada yang tengah dan ada yang aku queue...
...Nak download serentak memang lembab la internet aku ni...Hehehe...
...Semua yang aku download tu tak tengok pun lagi...
...Tunggu balik umah raya cina nanti nak wat maraton tengok movie...

...Selain dari perkara-perkara di atas...
...Aku kadang-kadang ada la jugak Friendster..Tagged ke...
...Tapi tak seaktif Facebook la...
...Aku check email...Aku YM...
...Tak pun aku masuk MIRC...Tak chat ngan orang pun...
...Tapi selalu masuk #popkuiz...main kuiz kat situ...Best gak...
...Sape-sape yang pernah nampak nick AnGeL_eQuRlz...
...Aku lah insan itu...
...Hakhak...

...Aku baca paper online...Aku buka website Oh! Tidak...
...Aku check traffic aku kat nuffnang...banyak la aku wat bila online ni...
...Tu la rahsia aku boleh duduk depan lappy 24jam...
...Hakhak...

...Kalau aku bosan jugak...
...Bak kata orang utara or Perlis...

..."AKU TIDOQ JA LA..NAK BUAT PA LAGI"...
Share this article :

1 comment:

  1. ah! aku datang nak menghilangkan bosan! semua aku aktif diatas kecuali qvod player aku tak pernah lakukan. dannnn, kebosanan ku masih terasa hangat. apapun terima kasih atas segala tips!

    ReplyDelete

Apa Komen Anda????

BLOGGER CHAT ROOM