Friday, February 26, 2010

KENALI PISAU CUKUR


     Pisau cukur yang dimaksudkan di sini bukanlah pisau cukur untuk mencukur bulu-bulu di badan anda tetapi istilah yang diberikan kepada mereka yang mengikis duit pasangan tidak kiralah golongan lelaki mahupun wanita. Apabila kita menyebut perkataan pisau cukur ini mesti anda akan terbayangkan wanita bukan??? kerana selalunya ia sudah sinonim dengan wanita. Namun begitu, pada masa kini istilah ini sebenarnya bukan sahaja ditujukan kepada golongan wanita, namun golongan lelaki juga kini telah mengambil tempat. (Eh, apsal skema sangat ayat-ayat aku hari ni nieh???).

     Dengan hanya berbekalkan satu matlamat iaitu mengecap hidup yang mewah, si pisau cukur ini selalunya akan mencari mangsa yang berkemampuan dan berada untuk menanggung diri mereka. Apabila selesai mengikis dan mencukur, si pisau cukur ini akan mencari mangsa yang seterusnya pula. Golongan pisau cukur ini menggunakan aset yang dimiliki mereka iaitu rupa yang cantik, handsome, perilaku yang macho untuk mencairkan mangsa supaya menurut apa sahaja permintaan mereka. Selain daripada aset tersebut, golongan ini sememangnya mempuyai mulut yang lebih manis dari gula dan pandai berkata-kata serta memutar-belitkan ayat. Tidak hairanlah ramai yang menjadi mangsa kepada kaki kikis ini.


    Gejala pisau cukur ini mungkin disebabkan oleh faktor kemiskinan dan desakan hidup untuk mencari jalan yang mudah untuk mengecap kemewahan, atau ada juga yang terpengaruh dengan rakan-rakan yang lain apabila terdapat rakan-rakan mereka yang menjadi pisau cukur dan hidup dengan mewah. Lebih memeranjatkan apabila sifat dendam menguasai diri menyebabkan seseorang itu terjerumus ke dalam kancah pisau cukur ini. Ini mungkin disebabkan mereka pernah frust menonggeng dengan kaum berlawanan jenis dan menjadi seorang pengikis untuk membalas dendam. 

    Sebenarnya kemewahan yang dikecapi ini selalunya sementara sahaja, "sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua" (sesuai ke tak erk peribahasa aku bagi ni?? ). Tak mudah untuk senang, dan bukan susah untuk jatuh. Jadi kepada pisau-pisau cukur di luar sana, segeralah bertaubat kerana ketajaman anda tak akan kekal, lama-lama tumpul jua akhirnya. Tak percaya???    
Share this article :

35 comments:

  1. hahaha..tau xpe..klau rs nk jd pisau cukur sgt..meh nk kasi sebundle.. kdg2 nk hidup sng ngn cpt cmne la kan..ntah ape la yg best..

    ReplyDelete
  2. Mewah tu mungkin dpt tp...duit tak berkat nak buat ape. Nanti hdp tak tenang gak. Klu dpt jd mewah atas usaha sendiri tu lagi hebat kan....

    ReplyDelete
  3. waaa...klu aie bg pisau cukur free kt eqa sebundle syok gak, eqa wat jual la..dpt gak duit..

    ReplyDelete
  4. btol tu iera..bek wat keje yg halal..kaya tp hati xsenang watpe..

    ReplyDelete
  5. aie sokong..mewah ngn usaha sendiri..mantappp

    ReplyDelete
  6. tp eqa cm ade pnh terdetik dowh nk jd pisau cukur..coz dulu ade sorg duda tu slalu sogok eqa ngn kekayaan die coz nk suh eqa kawin ngn die.. ;p seb bek la eqa pastu wat kputusan yg btol..

    ReplyDelete
  7. sekarang nie ada banyak macam tu, semuanya nak duit dengan cara mudah...huhuhu

    ReplyDelete
  8. tp slalunya cara yg mudah cara yg cepat jgk utk jatuh kn.. :)

    ReplyDelete
  9. kalau dia cukur duit aku, aku cukur segala bulu kt badan dia.biar dia rasa.hahaha.nsb la laki aku x cukur aku..haha

    ReplyDelete
  10. byk sgt ke duit ko laki ko nak cukur? :p hakhak...owh..lupa lak..ko da ade innity skang...mesti masyuk giler..

    ReplyDelete
  11. hahaha..xde maknenya innity tuh..xde kaitan lgsg.ciput jer kalau dia nak cukur.haha

    ReplyDelete
  12. ko ckp innity xde makna?? innity mrajuk ngan ko baru tau die xnk kuar iklan..

    ReplyDelete
  13. dolu kecik2, saya bercita nak menjadi pisau cukur yang berjaya....tapi hampa, gagal mengecapi cita2 murni ku tersebut dan sekarang hanya mampu melihat kejayaan orang...

    (err. betol ke komen aku nih kat sini?)

    ReplyDelete
  14. hakhak..mcm cite pisau cukur plak bila maya karin dr skolah cita2 dia nak kawin ngan tan sri...kecik2 bercita2 nk jd pisau cukur erk, pastu skg hanya mampu menggunakan pisau cukur utk cukur misai..

    ReplyDelete
  15. cite pisau cukur tuh..??

    i dah tengok !! huhuhu.. Not bad la.. p last sekali, dia kawan ngan gigi besi tu gk kan.. and gigi besi tu pn, kaya gak kan.. hehehe..

    ReplyDelete
  16. a'a :) klakar kan cite die.. n gigi besi tu comel :P

    ReplyDelete
  17. Yaa..i stuju, walaupun gigi besi..p dia tetap comel..

    Serius, lau tengok cite tuh awal2..memang tak tau pun gigi besi tuh kayakan..

    Epy ending..n i like it.. :)

    ReplyDelete
  18. nama btol gg besi tu shah redza ape tah..die keje bank sbnarnye..blakon ni sampingan je..sbb tu xpnh tgk die blakon pn..

    tp eqa cm da dpt agak gak, trasa cm die kaya...hehehe

    yup..i like it too :)

    ReplyDelete
  19. saya jadi pengikut setia kamu;)

    ReplyDelete
  20. zaman skrg ni fenomena pisau cukur ni bkn sumthing yg pelik lagi...
    xtau sape nk dipersalahkan..
    mgkin sbb demand utk hidup yg makin meningkat kot..hehehe
    seb baek nand bkn pisau cukur..tp pakai gak la pisau cukur..hahaha :D

    thnx dtg melawat blog nand :D

    ReplyDelete
  21. owh.thankz woola :) nnt eqa follow kamu blk yer

    ReplyDelete
  22. kos sara idup makin tinggi skg ni..sbb tu la ramai yg pilih cara ni..hehe..sng nk idup mewah..tp utk org yg ade aset rupa je la kan..

    menggunakan pisau cukur sudah menjadi kemestian..hakhak

    ReplyDelete
  23. btol2...heheeh...haih~ seb baek nand xcun..hahaha..kalo x..hahah :P

    btol sgt~!! kalo x abes penuh dusun..ngahahah ;D

    ReplyDelete
  24. nape?? zikr ade pngalaman ke?

    ReplyDelete
  25. nak senang sampai sanggup jd no 2, no3....euwww, takmauuuu....

    ReplyDelete
  26. cite ni mmg best gila!!!!!!!hihi :D

    ReplyDelete
  27. hakhak..bkn gold je..smua skali die nak gali..

    ReplyDelete
  28. tmbah2 bila pelakon die lawa2 n hensem2 kn? hakhak

    ReplyDelete
  29. hmmm.. org nk bg hadiah.. amik je la ye x? as long kte x mtk ye x?

    ReplyDelete
  30. yup..btol..pa bg ma amik jerk ;p hakhak..duda tu bg teddy bear ma amik jerk..pa gak untung dpt tdo peluk bebear besar tu ;p

    ReplyDelete
  31. ouh ouh .
    buat cukur bulu ktiak lg bgus .
    kehkeh .

    ReplyDelete
  32. bulu ketiak jerk??? ;p hakhak

    ReplyDelete

Apa Komen Anda????

BLOGGER CHAT ROOM