Sunday, October 23, 2011

Mari Belajar Aerobic Step Bersama Micah Bo

Assalamualaikum semua...

Eqa menulis entri ini dalam keadaan berpeluh-peluh :p Hehehehe.. Baru lepas buat senaman aerobic sorang-sorang dalam bilik.. Memandangkan hari penting dalam hidup eqa tinggal berapa bulan jer lagi, namun spare tyre sudah berbentuk seperti tayar lori. Nak pergi jogging, taman tempat nak jogging jauh pulak, selalunya dekat Pengkalan Asam sana, ada titi gantung. Hehehe.. Siapa-siapa duk Perlis tau la.

Nak jogging kat kampung, segan la tak ada teman plak walaupun sangat best berlari sambil menikmati bendang yang menghijau sekarang ni. So sendiri-sendiri jer lah kat dalam bilik. Seronok ooooooo!!! Hehehe.. Kepada yang teringin nak mengeluarkan peluh di pagi-pagi hari ni, eqa recommend kan video dari Micah Bo ni..

Ni baru part 1.. Yang lain korang cari la kat Youtube sendiri, taip jer Micah Bo. Kalau korang nak senang, nak usha video ni tiap-tiap hari, download jer dan renama kan dengan extension 001, 002 dan seterusnya. Lepas tu combine guna software HJ-Split. Google google jer la cari software tu :p Nanti kalau ada masa eqa tunjukkan tutorial. Internet Download Manager dan HJ-Split sangat lah memberi manfaat dan penting kepada eqa, sebab tu la eqa mampu untuk download sampai penuh hard disc macam entri HANTU DOWNLOAD CERITA @ KAKI DOWNLOAD sebelum ni.. :)

Kenapa eqa recommended kan Micah Bo ni sebab step dia senang nak ikut, dan mampu mengeluarkan peluh yang banyak sambil boleh enjoy :) Tetapi kalau korang rasa ada step dari instructor lain yang lagi mudah dan menarik, silalah share dengan eqa yer.. kalau tiap-tiap hari buat benda yang sama bosan jugak..

P/s: 
-Dalam proses nak menurunkan berat badan sebanyak 5kg.. Tetapi makan tak hengat!! Lepas aerobic ni nak melantak nasi lemak :p
-Rindu exhousemate kat KL.. Sebab setiap Ahad pagi, kami akan bersama-sama ke Tasik PJ depan AmCorp Mall tu.. Ada instructor ajar aerobic bersama-sama dengan makcik dan pakcik kat situ.. Hehehehe..
Share this article :

15 comments:

  1. micah bo,,,,igtkan minah bo...:D,,tq,,nanti leh praktik

    ReplyDelete
  2. Nak joging di kampong trse beda sekali...pengen sih nk joging.

    ReplyDelete
  3. erobik sowang2 la bez...tunggang terbalik pon takpa...haha

    ReplyDelete
  4. micah bo.. nama dia menggelikan aku .. hahahaaha XD

    ReplyDelete
  5. bagusla kalau hari2 blogging sambil bepeluh msti sihat kan hahahaha

    abu
    www.ashgive.com

    ReplyDelete
  6. aktiviti yg baik di pagi hari utk kesihatan yg baik:)

    ReplyDelete
  7. Waaaa rajin nye.. Btw slamat pgantin bru in advance tau? Bestttttttttt tahwin :)

    ReplyDelete
  8. best nye..tapi kalau p kat tmpt yg ramai org lg best kan?enjoy..hehe..

    ReplyDelete
  9. nak buat jgk lah... memandangkan berat dah naik... errr hehe =D

    ReplyDelete
  10. penah cube jugak. kawan ade beli pun :D

    ReplyDelete
  11. wahhh..nk tryyyy...mmg dlm proses nk diet neh :D

    ReplyDelete
  12. wahhh nak gak lah bererobik...ni sis pun ni dah overweight ni..riso gak ni..badan jenis sng naik huhuhuhu..eh bila hari bahagia eqa tuh eh

    ReplyDelete

Apa Komen Anda????

BLOGGER CHAT ROOM