Thursday, November 10, 2011

OUUCCCHHH! My NAIL !!!!!!!!!!!!!!!! I Want My Nail BACK!!!!!!!!!

Assalamualaikum semua...

Kejadian ni berlaku 2 minggu yang lepas kalau tak silap. Ini gara-gara berjalan tak pandang bawah dan tak berhati-hati!! Padan muka aku.. Time tu nak pergi siram pokok dengan air basuhan ikan (Tips pada hari ini: tak payah susah-susah nak beli baja kat kedai, air basuhan ikan dan air basuhan beras boleh dijadikan baja. Hasilnya, pokok anda akan menjadi subur dan gemuk-gemuk ^.^). Dengan membawa baldi yang penuh terisi dengan air basuhan ikan, eqa telah tersepak besi tiang konkrit yang terbaring. (Tiang tu nak buat poach kereta, tak buat lagi sebab tu dia terbaring :p) Maka... ini lah hasilnya.....................


Jangan tanya saya.. "sakit ke x??" hakhak.. Korang nilai lah sendiri yer.. Kuku tu terkepak ke atas 90 darjah. Eqa pun tekan lah balik ke bentuk asal, dengan harapan kuku kaki tersebut akan melekat kembali dan kembali menjadi normal.. Harapan hanyalah tinggal harapan... hakhak.. Apabila 2 minggu kemudian..............

Sudah ngok ngek ngok ngek menunggu hari untuk kuku tersebut meninggalkan isi.......

Dan... Pada hari ini............

 Kuku tersebut telah meninggalkan isi.. Maka terhapuslah peribahasa
  "Bagaikan isi dengan kuku"

Namun begitu...
"Patah tumbuh Hilang Berganti"
:)

P/s:
5-6 tahun yang akan datang rupa nya baru akan kembali normal agaknya.. Sebab dah ada pengalaman kuku kat tangan pernah tertanggal jugak masa eqa kecik-kecik :) Tetapi sebab jadi bengkak dan bernanah, eqa pun tak pasti kenapa. Sekarang kuku kat tangan tu dah kembali normal..
Share this article :

19 comments:

  1. patah tumbuh hilang berganti ^ ^

    ReplyDelete
  2. ish2..kesiannya la hai..lain kali hati2 la kehh..
    huhu

    ReplyDelete
  3. nampak perit tu... huh, tc tau ;)

    ReplyDelete
  4. pergh. saya yang tengok ni yang merasa sakit. huhu. lain kali hati hati tau. hehe. :)

    ReplyDelete
  5. duhh~ kte lak rse saketnye. dulu penah kena gak.

    ReplyDelete
  6. Kasihan besinya kena sepak eq hehe gurau. ialah semoga your nail bisa kembali walaupun lama lagi

    ReplyDelete
  7. isy ngerinya, mcm sis lak yg kena tue

    ReplyDelete
  8. wahhh..memang nampk sakit tu..aty2 ye len kali :D

    ReplyDelete
  9. adoiiii .. saketttttttttttttt .. berat mata memandang , berat lagi bahu memikul ..

    ReplyDelete
  10. ouchh..mesti saket kan..take care ika!

    ReplyDelete
  11. sepak kuat2 skit biar kena 5 jari tuhhh...GKA rasa sure kaw best,heheheh

    ReplyDelete

Apa Komen Anda????

BLOGGER CHAT ROOM