Sunday, November 27, 2011

KEPUTUSAN MALAYSIA VS BAHRAIN, KELAYAKAN OLIMPIK 2012

Assalamualaikum semua...



Eqa bukanlah peminat bola sepak, jarang sangat nak tengok bola.. Hehehe.. Tapi lately jadi suka tengok pulak :p Perlawanan antara Malaysia dan Bahrain baru sahaja selesai dengan keputusan 3-2.. Perlawanan telah berpihak kepada Bahrain..

Agak terkilan bila tengok di wall facebook.. Ramai jugak yang mengutuk dengan kekalahan Malaysia ini, ada yang cakap 'nasib baik tak pergi stadium, nanti melayang duit tiket' la dan macam-macam lagi..
Bila menang, puji melambung.. Bila kalah, kutuk tak hengat.. Memang diakui, ada kelemahan pasukan Malaysia yang menyebabkan kekalahan pada malam ni.. Tetapi.. cuba letakkan diri anda di tempat pemain-pemain tersebut.. Kira okay la tu kan dapat jugak sumbat 2 gol.. dah la perbezaan saiz badan yang ketara.. hakhak..

Kalau yang mengutuk tu jadi pemain Malaysia pun, belum tentu dapat melakukan yang terbaik.. Belum tentu dapat masukkan gol walaupun sebiji.. Walaupun teruk macam mana sekali pun pasukan Malaysia bermain.. Cubalah beri kata-kata semangat.. Kata-kata positif.. yang boleh memberikan mereka lebih semangat untuk memperbaiki kelemahan, bukan kutukan dan cacian. Penat-penat diorang main untuk Malaysia, sampai kena tangguh SPM ambil tahun depan kan.. Hehehehhe..

Ini adalah luahan hati dari seorang yang kuat bersukan time sekolah dan zaman universiti :p hakhak... Penat tau untuk jadi seorang athlet ni..
Share this article :

3 comments:

  1. uiks cepatnyer eqa wat n3 nie. hmm sis pun seblom nie x pnah amek pot langsung psl bola tp semenjak sukan sea dulu agak terminat jugakla. yer la kecewa juga lgpun malaysia dah mendahului 2-0 sebelum tue kan.

    tp sis x tgok sampai abis, lps keputusan jadik sama 2-2, terus hubby alih siaran lain huhu. apapun player kita dah cuba sedaya upaya cuma rezeki tak berpihak pada kita.

    ReplyDelete
  2. yeah!! sokong! at least, diorg main dgn baik. t'baik la. tp xde rzki. msti ada rzki kt lain.

    ReplyDelete
  3. takde rejeki

    :) :) :)
    i'm back
    terbaeekkk!!!!
    jengjalan dari mknace unlimited

    ReplyDelete

Apa Komen Anda????

BLOGGER CHAT ROOM