Sunday, January 17, 2010

BENGKANG-BENGKOK HIDUP KU.. part 1

...Untuk entry yang kali nieh...
...Aku nak bercerita pasal diri aku plak...
...Timbul idea ni lepas baca entry yang ditulis oleh Aie pasal diri die...
...Aku pun bukan la nak puji diri aku...
...Cuma nak korg mengenali aku...

...Lagipun kat lam about me section tu...
...Aku cam xde tulis mende pun pasal aku...
...Aku bukan la artis..bukan la ahli politik...
...So kepada sape-sape yang tak nak tau pasal diri aku...
...Tak yah la baca...
...Aku tak paksa pun...

...Tapi b4 nak blah dari page ni...
...Ajin-ajin kan la diri klik iklan tu kalau ade...
...Walaupun malas nak amik tau pasal aku...
...Hakhak...

...Okeh...

...Full name aku Nur Syafiqah Bt. Mohmad...
...Tapi korang bleh panggil aku eqa jerk...
...Aku sebenarnye berasal dari negeri yg paling utagha skali kt Malaysia nieh...
...Perlis...
...Tapi sekarang aku kat KL sebab belajar...
...Aku lahir pada 19 July 1987(sape birthday sama ngan aku, angkat tangan!)
...So maknanye tahun ni aku berusia 23tahun la...
...Aku anak ke4 dari 5orang adik-beradik...

...Mula-mula skali of course la aku masuk tadika...
..Tadika KEMAS kat kampung aku...Kg. Tebuk...
...Cikgunya adalah sepupu aku sendiri...
...Hehehe...

...Then sekolah rendah aku nama die SK Kg. Serdang...
...Kat Perlis la...
...Pun tak jauh gak dari umah aku...
...Pegi skolah kayuh gerek(basikal...
...Ngan Banglang aku...
...Masa aku darjah 2...
...Banglang aku jadi Ketua Pengawas...
...Bangga gila aku masa tu...
...Hakhak...

...Seingat aku...
...Time aku darjah 1 & 2 aku tak pakai tudung...
...Memang rambut aku ikat sampai ke pinggang...
...Sebab tak penah potong dari kecik...

...Bila aku darjah 3...
...Aku da start pakai tudung sebab aku jadi pengawas...
...So bye bye kepada kasut putih...
...Seingat aku...
...Aku tak pernah sekali pun basuh kasut putih...
...Sebab skolah menengah pun aku tak pakai kasut putih...

...Bila aku darjah 6...
...Aku jadi penolong ketua pengawas...
...Seronok...
...Sebab kat skolah rendah mana payah buat keje sangat...
...Cikgu yang buat...
...Setakat kene jaga kelas, jaga pagar ape la sangat...

...Tapi yang memang aku paling tak leh lupa la...
...Aku dapat UPSR 5A...
...=)...
...Seronok tahap cipan wa cakap...
...Sebab aku sorang-sorang je yang dapat 5A kat sekolah tu...
...Hakhak...
...Sekolah luar bandar beb...
...Glemer giler aku...

...Aku ade isi borang SBP...
...Pada masa yang sama aku de mintak skolah agama pompuan...
...Aku ingat lagi...
...Guru besar time tu penah tanya aku...
..."Nak masuk sekolah sains ka nak masuk skolah agama??"...
...Cepat-cepat aku jawab "sains!"...
...Pastu muka die cm pelik...
...Dia tanya lagi...
"Abah bagi ka??"
...Pastu slow jerk aku jawab...
..."Tak tau.............."....

...Guru besar aku tanya sebab mengikut pengalaman adik-beradik aku yang lain la...
...Kalau nak tau...
...Dalam 5orang kami adik-beradik...
...Aku sorang jerk aliran sains...
...Hakhak...
...Yang lain semua masuk skolah agama...
...Termasukla adik aku yang naik tingkatan 3 tahun ni...

...Banglang aku dulu pun dapat 4A UPSR die(masa tu sains tak termasuk lagi dalam UPSR)...
...Dia memang nak masuk MRSM...
...Tapi abah aku suh masuk skolah agama...
...Aku pun tak tau la camne aku leh terlepas masuk skolah sains...

Nie la banglang aku..ensem tak??


...Aku memang dari skolah rendah aku kuat bersukan...
...Semua jenis sukan aku main...
...Volley..Handball..Netball...

...Kalau ade pertandingan kuiz...
...Muka aku jer kot...
...Nasyid...
...Hakhak...
...Sora aku macam katak...
...Aku tak reti nak menyanyi dowh...
...Tapi disebabkan aku glemer kat skola tu...
...Cikgu slalu amik je bagi masuk semua pertandingan...

...Pastu lak...
...Selama aku duk kat skolah rendah tu...
...Tiap-tiap ari aku makan free beb...
...Sebab tokey kantin tu mak mertua kakyong aku...
...Aku tak payah susah nak beratur pun...
...Da la makan lauk yang cikgu punya lak tu...

...Bab kenakalan...
...Aku la penolong ketua pengawas yang paling tak berguna kot...
...Tapi disebabkan aku ni tiap kali penyampaian hadiah akhir tahun...
...Muka aku je yang duk amik adiah dapat no. 1...
...(Aku nak riak sket nie..aku tak penah dapat selain dari no 1 tiap kali exam akhir tahun =p)...
...So kenakalan-kenakalan aku tidak dapat dikesan oleh cikgu-cikgu...
...Hakhak...

...Bab cinta monyet plak...
...Aku penah minat kat sorang budak laki ni...
...Bagi aku die ensem gila..
...Satu kelas ngan aku...
...Sampai skrang ku tak tau la dia tau ke tak yang aku ni penah minat kat dia masa zaman skolah rendah dulu...
...Yang aku tau...
...Kompem dia tak minat kat aku sket pun...
...Sebab masa tu aku gemok...
...Hakhak...
...Memang huduh gila la...

...Lepas zaman skolah rendah...
...Aku tak pernah langsung nampak die...
...Terserempak ke ape memang tak pernah dah...
...Sampai la bulan lepas bila aku balik kampung...
...n keluar Kangar ngan mak aku...
...Masa tengah tunggu mak aku chek kesihatan...
...Aku terperasan some1 kat booth Stremyx tengah usha aku...
...Hensem giler mamat yang usha aku tu...
..Tapi aku wat bodoh jerk...
...Aku dengar ade orang panggil nama aku...
...Tapi aku cam xsure die panggil aku ke ape...
...Sebab aku pikir tak mungkin la die panggil aku...
...Die panggil orang lain kot...
...Lagipun aku bukan kenal pun die...

...Bila da abis tu...
...Kitorang pun nak balik, masuk kete...
...Lam kete, adik aku cakap...
...Mamat tu duk usha aku tak bekelip-kelip...
...Siap panggil aku lagi...
...Tapi aku wat bodoh...

...Then tak tau la nape tiba-tiba aku cam teringat mamat kat skolah rendah aku dulu tu...
...Hakhakhakhakhakhak...
...Cam menyesal plak sebab wat bodoh tadi...
...11tahun tak pernah jumpe...
...Camne la aku bleh lupa kat orang yang aku cam penah minat gila-gila masa skolah rendah dulu...
...Maybe sebab bila aku ngan bf aku skrang nie...
...Aku memang da buang jauh-jauh semua lelaki yang penah aku suke kot...

...Tapi cam best gak...
...Sebab die kenal aku...
...Mesti die kata aku sombong...

...Tapi lagi best kalau die terperasan yang aku da tak huduh macam dulu lagi dah...
...Hakhakahakahkahakahak...
...Jahat giler...

...Xbley-xbley...
...Aku setia nieh ngan bf aku...
...Tak kan ade sape-sape leh menggugat cinta aku kat bf aku...
...Walaupun aku penah minat gila-gila kat mamat tue dulu-dulu...

...Untuk part pertama ni...
...Cukup la aku cerita pasal zaman skolah rendah aku...
...Nanti aku sambung kisah aku kat skolah menengah...
...Life kat skolah menengah paling aku tak leh lupa...

...Overall nye memang life aku masa budak-budak...
...Memang penuh dengan luck la...
...Semuanye smooth jerk pejalanan...
...=)...

Share this article :

3 comments:

  1. haha..ape ke malang nasib audience kene dgr sore eQurl..hahha..tp alhamdulillah dh pkai tudung..kekal kan..

    ReplyDelete
  2. AIE : xpe..sora eqa wat ujan turun..so sejuk la sket cuaca ari tu..hehe

    ReplyDelete
  3. haha..kelakar jer..
    cian tat guy..
    xpe2..setia ..

    ReplyDelete

Apa Komen Anda????

BLOGGER CHAT ROOM