Tuesday, January 12, 2010

DATO' (SITI + K) = DATO' SITI + DATO' K

...Gambar hiasan jerk...

...Tadi aku gi Midvalley sorang-sorang...
...Saje jalan-jalan..beli-beli barang...
...Mula-mula aku gi Maybank dulu nak amik duit...
...Lepas amik duit, aku pun bejalan la kat tepi-tepi restoren tu...
...Then i saw la couple nieh...tengah makan...
...Aku cakap lam ati je la...
..."EH..MUKA MINAH NI MACAM SITI LA..TP SITI YG VERSION MUDA...LAWA.."...

...Tengok-tengok memang Siti pun sebab yang duk makan depan die tu Dato' K...
...Hehehehe...

...Nie first time kot aku tengok rupa dorang luar dari TV...
...B4 ni kat lam TV je aku penah tengok...
...Tapi kat luar Siti memang lawa la...
...Nampak muda sangat...

...Semalam pulak my housemate cakap...
...Die nampak Black Mentor tu ngan awek die tengah makan kat kedai sup depan umah kitorang nieh...
...Nampak macam biasa-biasa jerk...

...Bila aku pikir balik...
...Diorang pun manusia biasa jugak...
...Hehehe...
...Mesti la nampak biasa jerk...
...Xkan nak luar biasa cam alien kot...
...Hakhak...

...Nie aku nak citer pasal ape yang aku beli plak masa kat Mid tadi...

...Nie la makanan favourite aku...
...Sushi...
...Aku beli kat Carrefour jerk...
...1kotak tu RM7.90...
...Aku memang suke makan, tapi yang murah-murah je la...
...Kalau nak makan kat Sushi King tu, memang tak mampu la aku...
...Unless ade orang nak belanja aku kot...
...Hakhak...
...Tapi for the time being, tak pernah lagi la masuk Sushi King...
...Huhuhu...

...Tapi kalau kat sekolah dulu, boleh makan free...
...Siap buat sendiri lagi(tolong roll je kot.. =P)...
...Sebab aku Kelab Bahasa Jepun...
...Kalau ade hari ape-ape..kitorang buat jual...
...Tapi sensei(cikgu) da masak siap2 siap dah...
...Kami tolong roll n potong je...
...Bende yg paling banyak tolongnye..TOLONG MAKAN...
...Hakhak...
...Sebab tu tak untung kot...

...Nie plak aku gi Watson...
...Aku beli Garnier nyer moisturizer...
...Tapi ni 1st time nak cuba...
...For your information...
...Aku bukan minah bersiap...
..Hakhak..
...Kadang-kadang tu aku taruk bedak gitu je kuar...

...Then..aku beli bedak compact...
...Maybelline...
...Nie pun aku baru nak cuba jugak...
...B4 ni aku guna Garnier nyer...

...Pastu aku beli Maybelline nye mascara...
..Mascara yang aku beli dulu da habis...
...Yang dulu aku beli kat pasar malam jerk..
...Hakhak...

...For your information lagi...
...Aku jenis yang amatlah sempoi...
...n simple...n bukan jenis yang branded-branded nieh...

...Pastu aku beli lotion Johnson baby tu...
...B4 ni aku guna Nivea Whitening tu...
...Pastu kulit aku macam gatal-gatal alergik...
...Aku ingat kan alergik makan...
...Punya la aku contol makan...
...Tapi still duk guna Nivea tu sampai habis tanpa menyedari yang sebenarnye aku alergik kat lotion tu...

...Bila lotion Nivea tu da abis...
...Aku beli plak lotion Vaseline Whitening jugak...
...Kononnye perasan aku ni hitam sangat la nak bagi putih...
...Botol besar plak tu...
...Sebab murah berbanding botol kecik...

...Then i realize yg aku sebenarnye alergik kt lotion whitening tu...
...Aku tak sure la sama ade aku alergik dengan lotion yang ade fragrance or bahan whitening...
...Tempat yang ade liang roma je yg aku akan gatal n naik merah-merah...
...Tempat yang xde liang roma cam tangan n kaki tak plak...

...Pastu 1 of my friends cakap...
...Guna produk baby punye kot2 aku tak alergik...
...Then aku pun beli la lotion tu botol kecik...
...Nak try dulu...
...Tak nak menyesal lagi dah cam Vaseline tu...

Share this article :

7 comments:

  1. ahh.ingat lagi time kelab bhs jepun tu.siap jual2 lagi sushi dgn mi apa nama tah tu.ehehe.ala,aku rasa kat sushi king tak mahal sgt pon. dulu masa sekolah aku penah beli kat penang.erm,lama jugak tak mkn sushi nih.huhu

    ReplyDelete
  2. saya juga alergik kat garnier whitening body lotion tu.. hiks..

    ReplyDelete
  3. K.A : mi odon kot nama die..aku pun da lupa dah..tp xsedap kn mee tu...bila balik mlsia gi la beli...hehehe..

    Hanida : maybe sbb ade bahan whitening kot kn? ke awk guna produk lotion whitening lain ok je?

    ReplyDelete
  4. apsal tk snap pic dato siti tu..black mentor menang tu pasal blanja awek mkn..hehe..produk baby mmg best..

    ReplyDelete
  5. akukahmilikmu : bukan peminat die sangat pun..lagipun cam dorg tengah makan..cam malas la nak ganggu..Black plak gi la belanje awek tempat grand2 skek..ni kat gerai kt pantai dalam ni jerk..hehehe

    ReplyDelete
  6. kina dpt info sushi king x halal...

    cuba try tanya kengkawan awk yew.

    ReplyDelete
  7. jumpa siti? waaa ase teruja je.. hehe ade orang dok sserbu2 dia tak? hehe

    ReplyDelete

Apa Komen Anda????

BLOGGER CHAT ROOM