Sunday, January 31, 2010

PERINGATAN UNTUK KAUM PEREMPUAN...!!!

...Kejadian ni berlaku 2,3 ari lepas...
...Salah seorang kawan aku telah berkenalan dengan seorang lelaki di laman sosial TAGGED...
...Kemudia mereka telah mengatur temujanji untuk berjumpa di luar...
...Pada kali pertama berjumpa dengan lelaki tersebut...
...Lelaki tu nampak seperti lelaki normal...
...Tidak menunjukkan apa-apa belang...

*from En. G

...Perjumpaan kali pertama telah membawa kepada perjumpaan kali kedua...
...Perjumpaan kali kedua ni telah memberi nasib malang kepada kawan aku ni...
...Dia telah diugut dengan pisau untuk menyerahkan semua wang yang ada pada dia...
...Tapi masa tu dalam purse dia ada rm10 jerk...
...Then...
...Lelaki tersebut membawa kawan aku ni gi ATM machine...
...Dan kawan aku terpaksa mengeluarkan semua wang dalam akaun dia sebanyak RM2000...
...Lelaki tersebut turut mengambil handset die...
...Selepas menyerahkan semua wang tu...
...Lelaki tersebut membuat panggilan kepada kawan-kawan die...
...Maybe nak suh datang rogol ramai-ramai kot...
...Ketika lelaki tersebut leka bercakap tepon ngan kawan dia...
...Kawan aku cepat-cepat melarikan diri...

...Syukurla kawan aku ni sempat melarikan diri...
...Hilang duit tak pe...
...Jangan hilang maruah diri n nyawa sudah...

...So pengajarannye kat sini...
...Jangan mudah mempercayai orang-orang yang kat laman sosial...
...Tak kira la tagged ke..Facebook ke..Or Friendster...

P/S : Kejadian ni berlaku area-area Pandan Indah kalau tak silap...
Share this article :

2 comments:

  1. alamak!takutnye!tp tagged mmg ntah pape.nak copy entry ni leh??nak bg pngajaran pada yg lain,,

    ReplyDelete
  2. copy la..xkisah..tp wat la back link ke blog eqa ni eyh :)

    ReplyDelete

Apa Komen Anda????

BLOGGER CHAT ROOM