Tuesday, December 21, 2010

Koleksi Gambar Banjir Di Kedah Dan Perlis...

Masa banjir besar di Kedah dan Perlis hari tu aku dah ada kat kampung.. Tapi syukur Alhamdulillah la, rumah aku berada di kawasan Simpang Empat, Perlis.. Tempat aku tak banjir.. Tapi tempat banjir tu memang dekat sangat lah, air banjir tu terhalang oleh Sungai Tambun Tulang tu, kalau tak habisla kampung aku kena sekali..So, bila air dah surut sket, aku dan family memberanikan diri la meronda-ronda naik kereta tengok banjir.. Hehehehe..

 Ni kat Tambun Tulang, yang nak ke Jejawi tu...

 Ni plak IKMP, Institut Kemahiran Memandu Perlis...

 Ni plak Sek Men Sains Tunku Syed Putra..





 Sebelah jalan banjir, sebelah lagi tak..


Ni plak kat Kedah.. Jalan dari Kangar nak ke Alor Setar tu.. 


Masa ni kitorang nak pergi Alor Setar, nak buat apa tah.. Tapi jalan tak boleh lalu nak ke Alor Setar, Lebuhraya pun air naik, jalan lama yang ikut Mergong tu pun air naik gak.. So kami kena lalu ikut jalan kampung yang kecik giler tu.. Sebelah kanan jalan ada air sungai yang penuh, sebelah kiri plak banjir.. Bayangkan lah.. Memang cuak giler...
Share this article :

16 comments:

  1. walaupon kadang² sedih sebab banjir tapi seronok kalau dapat main air banjir! hehe

    ReplyDelete
  2. baru jer plan nak jalan2 kat utara....

    ReplyDelete
  3. waa... teruk gak ye... nasib kg tok saya tak kena banjir...

    ReplyDelete
  4. hurm.....teruk kan banjir haritu....rumah ila pun kena...tp xla seteruk tempat2 lain......

    ReplyDelete
  5. erm..teruk kan bnjir d kedah haritu....rumah ila pn kena jgk...tp xla seteruk tmpt2 lain...uwawaw

    ReplyDelete
  6. erk ,, umah tu mcm kt tgh tasik dh .. cantik jd pemandangan . hehe ..

    ReplyDelete
  7. wah...mcm tenggelam dlm laut suda...

    shinoxyuna

    ReplyDelete
  8. wow banjir..teruja..mesti bertuah merasai nikmat Allah..walupun perit menghadapinya..
    ok..Ms nk g tau kamu ditagged di

    link ni:http://gacontestsunsweetz.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. kamu ditagged
    jom join
    http://gacontestsunsweetz.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. xnak la main banjir..tambah2 banjir kt pekan..air longkang naik!! pnuh sampah2 tau..

    ReplyDelete
  11. banjir da pulih la..da xbanjir da pun..boleh jer nak dtg jln2 kt utara ni..hehehe

    ReplyDelete
  12. kg tok awak kat mna?

    ReplyDelete
  13. hehehe..sbb sekeliling umah tu sawah padi..bila tenggelam jd cam air laut la..

    ReplyDelete
  14. syukurla tmpat eqa xkena banjir.. klu kena teruk jgk tu..abis smua prabut2 ti..

    ReplyDelete

Apa Komen Anda????

BLOGGER CHAT ROOM